Program konference

Jednodenní mezinárodní konference o zkušenostech s on-line výukou pohledem žáků, studentů, pedagogů a IT specialistů


KDY: 5. října 2022 od 9.00 do 18.15 hodin

KDE: Univerzita Karlova, Vlastenecký sál Karolina, Ovocný trh 3, Praha 1


9.00–9.30

Zahájení konference a řízení dopoledního bloku jednání

  • úvodní projev předsedy Nadání Václava Pavlíčka

  • referát rektorky Univerzity Karlovy Mileny Králíčkové

    Zkušenosti z pandemie Covid-19 a rozvoj virtuální a hybridní mobility na Univerzitě Karlově

9.30–10.40

Zkušenosti s on-line výukou v období pandemie

Názory a hodnocení pedagogů a akademických pracovníků strukturované podle jednotlivých stupňů škol

  • Michal Buriánek

    Zkušenosti základní a mateřské školy s on-line výukou v období pandemie

  • Jaroslav Mašek (SŠ)

    Co nám Covid-19 odhalil o technologiích ve škole

  • Jaroslav Pekara (VŠ – LF)

    Zkušenosti s výukou během pandemie Covid-19 na Vysoké škole zdravotnické


Názory a hodnocení žáků a studentů strukturované podle jednotlivých stupňů škol

  • Matěj Krček, student (Gymnázium Brno)

    Distanční výuka z pohledu studenta gymnázia

  • Eliška Voříšková, doktorandka (Farm.F. UK)

    Vliv online vzdělávání na výuku zdravotnických oborů

  • Kateřina Grygarová, doktorand (3. LF UK)

    Studium zdravotnických oborů – distančně a hybridně

  • Michal Severa, doktorand (FF UK)

    Doktorandské semináře na Ústavu českých dějin FF UK v době pandemie

10.45–11.05 PŘESTÁVKA NA KÁVU

11.05–12.25

Informační technologie a systémy zaměřené na vzdělávání

Odborné referáty zaměřené na informační systémy ve vzdělávání, technologie těchto systémů od základních až po systémy interaktivní a systémy umělé inteligence a jejich předpoklady pro uplatnění v jednotlivých stupních škol

  • Martin Popel (MFF UK)

    Překladač z angličtiny a ukrajinštiny a další aplikace AI

  • Martin Kotek (CIIRC)

    Virtuální realita, fotogrammetrie a metaverse: vytvořte si vlastní virtuální svět

  • Michael Šebek (FEL ČVUT)

    Cíle a metody vzdělávání pro 21. století

  • Martin Hlinovský (FEL ČVUT)

    Využití stavebnice LEGO Mindsorms EV3 nejen ve výuce technických předmětů

12.30–13.30 PŘESTÁVKA NA OBĚD

13.30–14.50

Zahraniční zkušenosti a hodnocení IT a jejich uplatnění v období pandemie

(sekce v angličtině)

  • José Aznarte (UNED Spain)

    Virtual Examination Hall: Ensuring Trust without Automatic Facial Recognition

  • Stefania Bocconi (ITD, Italy)

    Fostering the digital capacity of schools: the SELFIE self-reflection tool and its support during the pandemic

  • Klára Jelínková (Harvard, USA)

    Learning from the Pandemic

  • Sabine Bottin-Rousseau (Sorbonna, France)

    Distance teaching and online proctoring at the faculty of Science in Sorbonne University

14.55–15.15 PŘESTÁVKA NA KÁVU

15.15–16.10

Záměry a opatření v oblasti uplatnění IT

Předpokládané uplatnění informačních technologií ve vzdělávání žáků a studentů českých škol z hlediska dlouhodobých záměrů.

  • Ondřej Neumajer (NPÚ ČR)

    Kurikulum do nejistoty

  • Lucie Rohlíková (PedF ZČU Plzeň)

    Flexibilní formy vzdělávání: zkušenosti a trendy

  • Tomáš Foltýnek (FI MU Brno)

    Detekce plagiátorství – aktuální výzvy

16.10–17.20

Hodnocení IT z hlediska sociálního a celospolečenského

Vliv informačních systémů a technologií v procesu vzdělávání a výchovy mladé generace.

  • Petr Soukup (FSV UK)

    Vliv epidemie covidu na psychický stav studentů

  • Zdeněk Zdráhal, Michal Huptych (CIIRC)

    Identifikace studentů ohrožených studijním neúspěchem pomocí analýzy dat

  • David Souček (výzkumná společnost Kalibro Projekt)

    Dopady distanční výuky během kovidové pandemie na žáky a učitele základních škol v České republice

17.25–18.15

Závěrečné hodnocení a panelová diskuse


Poslední změna: 11. srpen 2022 17:16 
Sdílet na:  
Za obsah stránky zodpovídá: Odbor vnějších vztahů
Máte dotaz ?
Kontakty

Univerzita Karlova

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208




Jak k nám