Verze 02
Tento materiál popisuje agendu spojenou s plánováním termínů promocí a imatrikulací, blokacemi a rezervacemi promočních místností, přiřazováním osob (funkcionářů a studentů) k rezervovaným termínům, informováním absolventů o termínu promoce a s tím související činnosti.
Pracovníci pověření správou promočních místností
Referenti studijních oddělení pověření organizací promocí a imatrikulací za fakultu
Referenti studijního odboru RUK pověření organizací Ph.D. promocí, promocí absolventů rigorózního řízení (dále jen "rig.") a Univerzity třetího věku (dále jen "U3V")
Vybraní pracovníci připravující promoce a imatrikulace
Rektor, prorektoři
IS Studium - webový modul "Promoce"
IS Studium - program "Student"
Plánování imatrikulací a promocí bylo až do akademického roku 2008/09 řešeno bez systematické softwarové podpory v programech a modulech IS Studium. Počínaje akademickým rokem 2008/09 byla otevřena aula v Profesním domě na Malostranském náměstí, kam byly od tohoto roku přesunuty veškeré Bc. promoce. Pro použití při plánování promocí a imatrikulací byl vyvinut nový modul IS Studium označený jako "Promoce", který by měl napomoci při zpracování agendy, která je s plánováním a organizací promocí a imatrikulací spojena. V souvislosti s uvedením tohoto modulu do provozu dochází také k úpravám a rozšířením některých funkcí v programu Student.
Ve shodě s informacemi projednanými na poradě studijních proděkanů v listopadu 2008 a na rozšířeném kolegiu rektora v lednu 2009 byl zvolen následující postup.
Modul Promoce bude poprvé použit pro plánování promocí a imatrikulací, které budou probíhat v akademickém roce 2009/10. Některými fakultami dříve provedené požadavky na rezervace místností pro promoce a imatrikulace na akademický rok 2009/10 a roky následující byly okamžikem uvedení tohoto modulu do provozu zrušeny, s výjimkou rezervací na období říjen až prosinec 2009 (ty byly do modulu Promoce vloženy před zahájením rezervačního období - vložení bylo zajištěno RUK při ostrém spuštění rezervací). Předvyplněné rezervace za období říjen až prosinec 2009 bylo možné v modulu Promoce dále měnit. Nadále zůstávají v platnosti a po organizační stránce v dosavadním režimu termíny pro akademický rok 2008/09, tj. termíny promocí a imatrikulací plánované nejpozději na září 2009.
Uvedení modulu Promoce do provozu i úpravy v programu Student jsou rozděleny do tří dílčích fází podle činností, které se v těchto fázích budou odehrávat. Funkce pro první fázi - blokování a rezervace promočních místností - jsou v provozu od ledna 2009. Na základě připomínek a námětů od správců promočních místností a referentů fakult byly dále provedeny úpravy některých funkcionalit této fáze. Funkce pro druhou fázi - přiřazování účastníků k termínům promocí, rozesílání upozornění absolventům a referentům apod. - jsou již také připraveny k použití. Předpokládáme, že funkce pro třetí fázi - rozesílání pozvánek, tisk různých přehledů, doplňkové činnosti a vylepšení - budou uvedeny do provozu před začátkem ak. roku 2009/10 (termín bude upřesněn).
Zpravidla do konce ledna (pro akademický rok 2009/10 do 30.1.2009) správci promočních místností vyhradí celé dny, dopoledne a odpoledne na jiné akce (mimo promocí a imatrikulací), které jsou již v této době dlouhodobě naplánovány. Zároveň v systému vyhradí dny a půldny, v nichž se budou konat promoce U3V a imatrikulace (tyto akce mají jiné časy začátků než promoce). Zbývající dny a půldny zůstanou k dispozici pro rezervace promocí. Vyblokování některého z dosud nerezervovaných dnů či půldnů bude možné i později v průběhu akademického roku. Současně bude v lednu proveden výpočet limitního počtu tzv. promočních skupin pro každou fakultu a typ promoce. Promoční skupina je skupina absolventů daného typu studia (Bc., Mgr. - včetně navazujících Mgr., Ph.D., rig., U3V).
V únoru mohou fakulty v modulu Promoce požádat o rezervace jednotlivých termínů promocí, a to nejvýše do vypočteného limitního počtu promočních skupin, a termínů imatrikulací na následující akademický rok. Pro akademický rok 2009/10 byla možnost žádat o rezervace otevřena od 4.2.2009 do 27.2.2009.
Poté (zpravidla během března a dubna) správci jednotlivých promočních místností zkontrolují požadavky na rezervace a fakultám rezervace potvrdí. Tím končí první fáze - blokování a rezervace místností. Tato fáze je uskutečňována výhradně v modulu Promoce.
V dalším období (obvykle od srpna až do konce akademického roku, pro nějž jsou promoce a imatrikulace plánovány, tj. pro akademický rok 2009/10 do konce září 2010) probíhají další fáze - přiřazování účastníků k jednotlivým rezervovaným termínům, rozesílání pozvánek absolventům a další činnosti spojené s vlastní organizací promocí a imatrikulací. V tomto období je též možné požádat o dodatečnou rezervaci promoční místnosti, či naopak o zrušení některé z dříve provedených rezervací.
Anonymní uživatel
- může v modulu Promoce prohlížet obsazení místností vyhrazených pro promoce a imatrikulace
- může vytisknout měsíční přehled pro vybranou promoční místnost, obsahující data a časy dílčích termínů promocí a imatrikulací s uvedením fakulty
Student
- má k dispozici funkce pro anonymního uživatele
- vidí v modulu "Promoce" informaci o svém termínu promoce (i před jeho uzavřením, viz dále)
- může prohlížet seznam studentů na „svém“ dílčím termínu promoce, je-li tento termín již uzavřen
Referent (fakulty)
- má k dispozici funkce pro anonymního uživatele
- provádí objednávky (žádosti o rezervace) termínů
- může žádat o zrušení termínu rezervace
- přiřazuje fakultní funkcionáře k dílčímu termínu promoce nebo imatrikulace
- uzavírá dílčí termín promoce po jeho naplnění absolventy (v této chvíli je také provedena kontrola vyplnění čísla diplomu)
- v programu Student přiřazuje studenty na vybraný termín promoce a tiskne pozvánky a seznamy k dílčím termínům promoce (seznam absolventů, seznam promotorů)
Referent RUK
- má k dispozici funkce pro anonymního uživatele
- může provádět analogické operace jako referent fakulty, avšak pouze pro rig., Ph.D. a U3V promoce (žádosti o tyto typy promocí může provádět rovněž referent fakulty)
- může provádět objednávky (žádosti o rezervace) termínů pro společné rig., Ph.D. a U3V promoce absolventů z více fakult
Správce promoční místnosti
- má k dispozici funkce pro anonymního uživatele
- provádí blokování termínů, v nichž není možné konat promoce a imatrikulace
- provádí vymezení dnů, v nichž je možné rezervovat promoce U3V a imatrikulace
- nastavuje limity promočních místností (minimum a maximum počtu absolventů v promoční skupině)
- potvrzuje žádosti o rezervace termínů
- může přidat dílčí termín promoce nad stanovený limitní počet
- má možnost opravy promotora
- na žádost referenta potvrzuje zrušení dílčího termínu promoce nebo imatrikulace
- má možnost provést časově omezené otevření již uzavřeného dílčího termínu promoce
- prohlížení všech termínů a jejich aktuálního stavu
- může tisknout měsíční přehledy obsahující datum, časy dílčích termínů, fakultu, počet absolventů v jednotlivých termínech, obsazení dílčích termínů funkcionáři: děkan, promotor, rektor (v případě, že bude potvrzen zájem, bude provedena úprava, aby k takto strukturovanému přehledu měli on-line přístup i ceremoniáři v Karolinu a v Profesním domě)
Rektor / prorektor
- má k dispozici funkce pro anonymního uživatele
- může prohlížet všechny dílčí termíny promocí a imatrikulací a jejich aktuální stav
- provádí přihlášení na dílčí termín promoce/imatrikulace ve funkci rektora
- může tisknout měsíční přehledy obsahující datum, časy dílčích termínů, fakultu, počet absolventů v jednotlivých termínech, obsazení dílčích termínů funkcionáři: děkan, promotor, rektor
- může si vytisknout přehled, který obsahuje pouze ty dílčí termíny, kde ve funkci rektora vystupuje vybraný rektor / prorektor
Fáze 1 - blokování a rezervace
ROLE |
ČINNOST |
POSTUP V APLIKACI A POZNÁMKY |
správce promoční místnosti |
|
|
správce promoční místnosti |
|
|
referent, referent RUK |
|
|
správce promoční místnosti |
|
|
Fáze 2 a 3 - přiřazování účastníků a příprava vlastní promoce
ROLE |
ČINNOST |
POSTUP V APLIKACI A POZNÁMKY |
referent |
|
|
student |
|
|
referent |
|
|
referent |
|
|
správce |
| |
referent |
|
|
správce |
| |
referent |
|
|
rektor prorektor |
|
|
referent |
|
|
student |
|
|
anonymní uživatel |
|
|
* Limity byly fakultám sděleny e-mailem dne 28.8.2009.
Oddíl bude doplněn na základě podnětů vzešlých z provozu.
Vypracováno: |
24. 06. 2009 |
Zveřejněno: |
29. 06. 2009 |
Vypracoval: |
Schválil: |
Jakub Zásměta |
Mgr. Martin Maňásek |
oddělení pro informační systém univerzity, ÚVT UK |
vedoucí oddělení pro informační systém univerzity, ÚVT UK |
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208