Krátkodobé intenzivní programy jsou novinkou programu Erasmus+ , která umožňuje propagovat a implementovat mezinárodní mobilitu v kombinaci fyzické a virtuální aktivity. Cílem je podpořit mezinárodní spojení vysokoškolských vzdělávacích institucí, aby společně vytvářely programy pro školení, studium a výuku skupin studentů, akademiků nebo administrativních pracovníků za použití inovativních přístupů a digitálních nástrojů.
Naše univerzita se do programu může zapojit buď v roli koordinátora (a zároveň přijímající instituce) nebo v roli participanta, vysílajícího své účastníky.
|
Posílení mezi-institucionální spolupráce na centrální i fakultní úrovni
Podpora mezinárodních multidisciplinárních a mezioborových programů
Vývoj nových kurzů ve formě kombinovaných mobilit
Zavedení inovativních způsobů výuky, školení a studia
Motivace k posílení digitalizace zúčastněné instituce a posílení digitalizačních dovedností
Možnost vypracovat a nabídnout moduly nebo programy v angličtině a vytvořit nadstavbu stávajících studijních programů
Simultánní využívání výhod obou mobilit – krátkodobé fyzické a virtuální
Mezinárodní zkušenost pro znevýhodněné skupiny účastníků
Iniciace zájmu o dlouhodobou mobilitu a o spolupráci na větších projektech
UK jako koordinátor |
vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí |
UK jako participant |
vysílá účastníky na program, který zajišťuje koordinující instituce |
na základě vybraného projektu jsou fakultě/univerzitní součásti přiděleny E+ finanční prostředky na realizaci programu
fakulta/ univerzitní součást vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí
Podmínky:
partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) ze 3 různých Erasmus+ programových zemí (země EU, Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Severní Makedonie, Srbsko a Turecko)
15-20 povinných účastníků z participujících institucí (nepočítají se domácí účastníci)
účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci
program se skládá z fyzické mobility v trvání 5-30 dní a virtuální mobility, kde délka není dána
každému BIPu je nutno přidělit minimálně 3 ECTS
opora v platné inter-institucionální smlouvě
dodržení pravidel realizace projektu v rámci BIP
na základě fakultního výběrového řízení se mohou studenti nebo zaměstnanci naší univerzity účastnit programu, který pořádá zahraniční koordinující instituce
mobilita studentů nebo zaměstnanců v trvání 5-30 dní je financována z přiděleného E+ rozpočtu
Podmínky:
opora v platné inter-institucionální smlouvě
dodržení E+ pravidel realizace mobility v rámci BIP
2x ročně prostřednictvím formuláře zde
nadcházející uzávěrka pro podání návrhu je 31. října 2024. O výsledcích budou kandidáti informováni do 29. listopadu 2024.
Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 EUR dle počtu povinných účastníků (15-20) programu
OM/OS prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-up BIP, a to zejména na:
přípravu výukových materiálů
pronájem prostor a zařízení
komunikační aktivity, překlady a tlumočení
přípravné návštěvy a administrativní úkony
občerstvení (coffee-breaks) během programu
výlety a exkurze, které jsou součástí programu
odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům
Poskytuje účastníkům BIPu ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobyt na přijímající (koordinující) instituci ve výši:
1.- 14. den: 70,- EUR/den
15. – 30. den: 50 EUR/den
(+ dny na cestu, příp. Green Erasmus). Účastníkům se speciálními potřebami může být tato částka odpovídajícím způsobem navýšena.
Účastníky BIP mohou být studenti všech oborů a stupňů studia, akademičtí i administrativní zaměstnanci.
Vyučovaní/školení účastníci (ti, jimž je program určen)
povinní účastníci z participujících/vysílajících institucí, počet: 15 – 20
z domácí/koordinující instituce - nepočítají se mezi povinné účastníky, počet není určen
z jiných vysílajících institucí (i z tzv. partnerských zemí E+) - nepočítají se mezi povinné účastníky
Realizátoři programu (administrativa, školitelé, vyučující)
z domácí/koordinující instituce
· řešitel projektu
· školitelé, vyučující
· administrativa
z participující/vysílající instituce
· školitelé/vyučující
· doprovod účastníků (studentů)
hostující školitelé, vyučující z jiných vysokoškolských institucí, podniků a jiných institucí
Řešitel projektu zohledňuje při návrhu, koordinaci a realizaci BIP následující kritéria:
uplatnění základních principů programu Erasmus+ – inkluze, digitalizace, udržitelnost a občanská angažovanost
inovativní způsob výuky/školení
povinná kombinace fyzické a virtuální aktivity, které tvoří sourodý celek:
Fyzická mobilita v délce 5-30 dní, posiluje virtuální část, zahrnuje interakci a plnění konkrétních úkolů
Virtuální komponent doplňuje fyzickou aktivitu, zahrnuje online týmovou spolupráci a přípravu (může být před a/nebo po fyzické aktivitě, délka není dána
Výuka/školení tvoří majoritní část
Zařazení skupinové práce, diskusí, laboratorních prací
Propojení účastníků s domácím prostředím – terénní práce, návštěvy, zapojení do fakultní komunity
Využití možnosti vytvořit program, který nelze realizovat jiným způsobem
Náplň programu odpovídá minimálně 3 ECTS
Podání přihlášky zasláním na e-mail: ester.brozova@ruk.cuni.cz
Schválení projektu, přidělení finančních prostředků
Podpis IIA
Výběrové řízení na zahraniční účastníky (není povinné)
Výběrové řízení na domácí účastníky (zaměstnance, studenty – povinné)
Administrativní proces (rešitel projektu ve spolupráci se zahraničními odděleními partnerské instituce, své fakulty a OZV RUK)
Přípravné práce na projektu (čerpání finančních prostředků)
Realizace aktivit
Evaluace projektu (vypracování závěrečné zprávy a vyúčtování)
Výběrové řízení na účastníky (fakultní ZO)
Nominace na RUK
Podání přihlášky
Udělení stipendia na realizaci výjezdu (OZV RUK)
Evaluace výjezdu (doložení povýjezdové dokumentace – OZV RUK)
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208