Blended Intensive Programme

BIP - Kombinovaný intenzivní program

Krátkodobé intenzivní programy jsou novinkou programu Erasmus+ , která  umožňuje propagovat a implementovat mezinárodní mobilitu v kombinaci fyzické a virtuální aktivity. Cílem je podpořit mezinárodní spojení  vysokoškolských vzdělávacích institucí, aby společně vytvářely programy pro školení, studium a výuku skupin studentů, akademiků nebo administrativních pracovníků za použití inovativních přístupů a digitálních nástrojů.


Naše univerzita se do programu může zapojit buď v roli koordinátora (a zároveň přijímající instituce) nebo v roli participanta, vysílajícího své účastníky.


Definice BIP

  • Spojení minimálně 3 vysokoškolských institucí ze 3 různých Erasmus+ programových zemí

  • Kombinace fyzické mobility  v délce 5-30 dní a virtuálního komponentu (délka není dána)

  • Účastníky mohou být studenti všech stupňů studia, akademičtí i administrativní pracovníci

  • Instituce se zapojuje buď v roli koordinátora nebo roli participanta programu


Cíle BIP

  • Posílení mezi-institucionální spolupráce na centrální i fakultní úrovni

  • Podpora mezinárodních multidisciplinárních a mezioborových programů

  • Vývoj nových kurzů ve formě kombinovaných mobilit

  • Zavedení inovativních způsobů výuky, školení a studia

    • Motivace k posílení digitalizace zúčastněné instituce a posílení digitalizačních dovedností

    • Možnost  vypracovat a nabídnout moduly nebo programy v angličtině a vytvořit nadstavbu stávajících studijních programů

  • Simultánní využívání výhod obou mobilit – krátkodobé fyzické a virtuální

  • Mezinárodní zkušenost pro znevýhodněné skupiny účastníků

  • Iniciace zájmu o dlouhodobou mobilitu a o spolupráci na větších projektech


Role v BIP

UK jako koordinátor

vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí

UK jako participant

vysílá účastníky na program, který zajišťuje koordinující instituce


UK jako koordinátor

  • na základě vybraného projektu jsou fakultě/univerzitní součásti přiděleny E+ finanční prostředky na realizaci programu

  • fakulta/ univerzitní součást vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí


Podmínky:

  • partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) ze 3 různých Erasmus+ programových zemí (země EU, Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Severní Makedonie, Srbsko a Turecko)

  • 15-20 povinných účastníků z participujících institucí (nepočítají se domácí účastníci)

  • účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci

  • program se skládá z fyzické mobility v trvání 5-30 dní a virtuální mobility, kde délka není dána

  • každému BIPu je nutno přidělit minimálně 3 ECTS

  • opora v platné inter-institucionální smlouvě

  • dodržení pravidel realizace projektu v rámci BIP


UK jako participant

  • na základě fakultního výběrového řízení se mohou studenti nebo zaměstnanci naší univerzity účastnit programu, který pořádá zahraniční koordinující instituce

  • mobilita studentů nebo zaměstnanců v trvání 5-30 dní je financována z přiděleného E+ rozpočtu


Podmínky:


Podání návrhu na BIP

  • 2x ročně prostřednictvím formuláře zde

  • nadcházející uzávěrka pro podání návrhu je 14. dubna. 2023, vyhlášení výsledků do 15. května 2023


Financování BIP

Koordinující instituce

  • Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 EUR dle počtu povinných účastníků (15-20) programu

  • OM/OS prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-up BIP, a to zejména na:

    • přípravu výukových materiálů

    • pronájem prostor a zařízení

    • komunikační aktivity, překlady a tlumočení

    • přípravné návštěvy a administrativní úkony

    • občerstvení (coffee-breaks) během programu

    • výlety a exkurze, které jsou součástí programu

    • odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům


Participující instituce

  • Poskytuje účastníkům BIPu ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobyt na přijímající (koordinující) instituci ve výši:

    • 1.- 14. den:  70,- EUR/den

    • 15. – 30. den: 50 EUR/den

    • (+ dny na cestu, příp. Green Erasmus). Účastníkům se speciálními potřebami může být tato částka odpovídajícím způsobem navýšena.


Účastníci BIP

Účastníky BIP mohou být studenti všech oborů a stupňů studia, akademičtí i administrativní zaměstnanci.


  • Vyučovaní/školení účastníci (ti, jimž je program určen)

    • povinní účastníci z participujících/vysílajících institucí, počet: 15 – 20  

    • z domácí/koordinující instituce - nepočítají se mezi povinné účastníky, počet není určen                                                                            

    • z jiných vysílajících institucí (i z tzv. partnerských zemí E+) - nepočítají se mezi povinné účastníky

  • Realizátoři programu (administrativa, školitelé, vyučující)

    • z domácí/koordinující instituce

      · řešitel projektu

      · školitelé, vyučující

      · administrativa

    • z participující/vysílající instituce

      · školitelé/vyučující

      · doprovod účastníků (studentů)

    • hostující školitelé, vyučující z jiných vysokoškolských institucí, podniků a jiných institucí


Náplň programu BIP

Řešitel projektu zohledňuje při návrhu, koordinaci a realizaci BIP následující kritéria:

  • uplatnění základních principů programu Erasmus+ – inkluze, digitalizace, udržitelnost a občanská angažovanost

  • inovativní způsob výuky/školení

  • povinná kombinace fyzické a virtuální aktivity, které tvoří sourodý celek:

    • Fyzická mobilita v délce 5-30 dní, posiluje virtuální část, zahrnuje interakci a plnění konkrétních úkolů

    • Virtuální komponent doplňuje fyzickou aktivitu, zahrnuje online týmovou spolupráci a přípravu (může být před a/nebo po fyzické aktivitě, délka není dána

  • Výuka/školení tvoří majoritní část

  • Zařazení skupinové práce, diskusí,  laboratorních prací

  • Propojení účastníků s domácím prostředím – terénní práce, návštěvy, zapojení do fakultní komunity

  • Využití možnosti vytvořit program, který nelze realizovat jiným způsobem

  • Náplň programu odpovídá minimálně 3 ECTS


Životní cyklus BIP:

UK jako koordinující instituce:

  • Podání přihlášky

  • Schválení projektu, přidělení finančních prostředků

  • Podpis IIA

  • Výběrové řízení na zahraniční účastníky (není povinné)

  • Výběrové řízení na domácí účastníky (zaměstnance, studenty – povinné)

  • Administrativní proces (rešitel projektu ve spolupráci se zahraničními odděleními partnerské instituce, své fakulty a OZV RUK)

  • Přípravné práce na projektu (čerpání finančních prostředků)

  • Realizace aktivit

  • Evaluace projektu (vypracování závěrečné zprávy a vyúčtování)



UK jako participující instituce:

  • Výběrové řízení na účastníky (fakultní ZO)

  • Nominace na RUK

  • Podání přihlášky

  • Udělení stipendia na realizaci výjezdu (OZV RUK)

  • Evaluace výjezdu (doložení povýjezdové dokumentace – OZV RUK)




Poslední změna: 20. leden 2023 10:23 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Za obsah stránky zodpovídá: Odbor zahraničních vztahů
Máte dotaz ?
Kontakty

Univerzita Karlova

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208




Jak k nám