Základní dokumentace Kalendář soutěže
Podání Žádosti o pokračování / Závěrečné zprávy / Doplněné závěrečné zprávy
Kritéria hodnocení končících projektů
Změny ve financovaném projektu FAQ
Základní dokumentace
Zásady činnosti Grantové agentury Univerzity Karlovy upravují realizaci grantového financování
Grantový řád řídí se jím činnost GA UK
Vyhlášení 21. kola Grantové agentury Univerzity Karlovy (rok 2024) termínový kalendář
Soubor ke stažení
Opatřením rektora č. 36/2023 byly stanoveny tyto termíny:
02. 10. 2023 - otevření aplikace pro podávání přihlášek nových projektů, žádostí o pokračování a závěrečných zpráv
13. 11. 2023 - lhůta pro podání přihlášek projektů hromadně za fakultu na rektorát
29. 01. 2024 - lhůta pro podání žádostí o pokračování projektů hromadně za fakultu na rektorát
15. 04. 2024 - lhůta pro podání závěrečných zpráv hromadně za fakultu na rektorát
Zde uvádíme rektorátní termíny. Pro studenty je závazný fakultní termín podání, který je o několik dní dříve než rektorátní a stanovuje jej děkan fakulty. Informujte se na Vaší fakultě.
jaro 2024 - vyhlášení výsledků soutěže
05 - 07 2024 - vyhlášení hodnocení závěrečných zpráv
Řešitel je povinen podat v termínech, které upravuje opatření rektora, žádost o pokračování anebo závěrečnou zprávu či doplněnou závěrečnou zprávu (po Hodnocení odloženo). Termín pro podání doplněné závěrečné zprávy je shodný jako pro závěrečnou zprávu a podává se stejným způsobem. Zprávy se podávají prostřednictvím aplikace GA UK.
Stejně jako návrh projektu podávají řešitelé projektu žádosti o pokračování/závěrečné zprávy/doplněnené žávěrečné zprávy na fakultu ve fakultním termínu a v termínech zveřejněných v opatření rektora fakulta na rektorát (GAUK), a to hromadně za celou fakultu.
V žádosti o pokračování/závěrečné zprávě/doplněné závěrečné zprávě uvede řešitel dosažené výsledky. Zprávy by měly obsahovat slovní zhodnocení výsledků, přínos projektu a konkrétní výsledek - formou přílohy řešitel poskytne abstrakt z konference, poster, předběžná data, publikaci (příp. rukopis či potvrzení o přijetí do tisku), eventuelně patent. Na základě uvedených informací v ZZ je možné získat i Hodnocení odloženo. O "hodnocení odloženo" nelze žádat. Toto hodnocení navrhuje zpravodaj výhradně na základě informací uvedených v závěrečné zprávě a rozhoduje o něm Oborová rada a Grantová rada Univerzity.
Výjimečně lze projektu udělit i druhé Hodnocení odloženo. Upozorňujeme, že toto je možné pouze v případě mateřských a rodičovských dovolených nebo v případě dlouhodobé a trvající nemoci (nutné doložit). Pro udělení druhého hodnocení odloženo je nutné zaslat žádost na kancelář GAUK. (Pozn. Od 1. 1. 2023 je vyjmut důvod vliv covidu-19 na řešení projektu).
Podrobně též řešitel okomentuje čerpání financí. Došlo-li v průběhu řešení ke schváleným finančním změnám, je nutné toto uvést a podrobně zdůvodnit. Pokud došlo k nedočerpání finančních prostředků, je nutné tyto finance vrátit GA UK a informaci uvést i v žádosti o pokračování/závěrečné zprávě.
Publikace, vzniklé z projektů GA UK, musí obsahovat afiliaci univerzitě a fakultě a dedikaci GA UK, jinak nebudou považány za výsledky z projektu.
Výroční, závěrečné zprávy a doplněné zárěrečné zprávy jsou hodnoceny zpravodajem projektu, oborovou radou a grantovou radou.
a) Autorství
autorem/spoluautorem výstupu musí být student z týmu. Pokud je autorem vedoucí projektu, bez studentského řešitele/spoluřešitele – nelze takový výstup považovat za výsledek projektu - neuvádějte jej proto ani do výroční zprávy;
b) Typy výstupů, se kterými lze končící projekt hodnotit jako "splněný"
pouze původní publikace přijatá do tisku, eventuelně patent. V případě sekce C se jedná o publikaci v impaktovaném časopise;
c) Hodnocení
"mimořádně dobrý" (MD) - v sekci A knižní publikace ve významném nakladatelství nebo články v recenzovaných časopisech, v případě sekce B a C více významných publikací nebo vynikající prvoautorská práce hlavního řešitele publikovaná v periodiku s vysokým IF (Q1 dle WOS).
"splněný" (SP) - v sekci A a B původní publikace přijatá do tisku v recenzovaném periodiku, v sekci C původní publikace s IF dle WOS.
"splněno s výhradou" (SV) - zavádí se od 17. kola (2020). Cíle byly splněny pouze částečně, nebylo zcela dodrženo zadání.
"hodnocení odloženo" (HO) - závěrečná zpráva obsahuje zdůvodnění zpoždění při přípravě výstupů, přehled hlavních publikovatelných výsledků a rukopis připravované publikace. Řešitel podává po roce Doplněnou závěrečnou zprávu. Toto hodnocení navrhuje zpravodaj na základě informací uvedených v závěrečné zprávě a rozhoduje o něm Oborová rada a Grantová rada Univerzity.
Výjimečně lze projektu udělit i druhé Hodnocení odloženo. Upozorňujeme, že toto je možné pouze v případě mateřských a rodičovských dovolených nebo v případě dlouhodobé a trvající nemoci (nutné doložit). Pro udělení druhého hodnocení odloženo je nutné zaslat žádost na kancelář GAUK. Od 1. 1. 2023 je vyjmut důvod vliv covidu-19 na řešení projektu.
"nesplněný" (NS) - žádný výstup, bez naděje na včasný publikační výstup a/nebo nekorektní čerpání.
V případě, že projekt obdržel hodnocení „nesplněno“ či „splněno s výhradou“, je možné do konce následujícího roku, ve kterém byla zhodnocena závěrečná zpráva, doložit relevantní publikační výstupy a zažádat Grantovou radu o změnu hodnocení (platí pro projekty od projektů hodnocených v roce 2022, nevztahuje se na dříve hodnocené projekty - u nich platí původní lhůta). Tj. pro projekty hodnocené v roce 2022 je lhůta do konce roku 2023; pro projekty hodnocené dříve platí lhůta do konce kalendářního roku, ve kterém byly hodnoceny - nelze aplikovat nové pravidlo.
Uvedená kritéria jsou nutnou podmínkou pro udělení výše popsaných hodnocení. Hodnocení projektů je posuzováno individuálně, zpravodaj při hodnocení projektu přihlíží k plánovaným výstupům v návrhu projektu i k průběhu řešení uvedeného ve výročních zprávách. Doporučujeme realisticky plánovat výstupy projektu uvedené v návrhu projektu.
d) Afiliace, dedikace
Afiliace
Smlouva o přidělení finančních prostředků obsahuje závazek hlavního řešitele a fakulty ve všech výstupech projektu, včetně publikací, vždy výslovně uvést, že vznikly na základě úplné, nebo částečné finanční podpory GA UK a u adres autorů uvést afiliaci univerzitě a příslušné fakultě.
Dedikace
U výsledku je možné u výsledku uvést poděkování několika projektům GA UK či kombinaci poděkování GA UK + jinému poskytovateli, nelze však, aby totožný výstup byl vykazován jako jediný publikační výstup u dvou a více projektů GA UK. Publikace se musí týkat tématu projektu. Aby byl grantový projekt považován za splněný, musí být alespoň jedna publikace vycházející z výsledku projektu. V dedikaci je nutné uvádět číslo projektu, nikoli fakultní číslo nebo zúčtovací číslo. Číslem projektu se rozumí číslo uvedené u projektu v aplikaci.
Oficiální afiliace Univerzity Karlovy je uvedena v Příloze č. 1 Opatření rektora UK č.40/2021 .
Žádosti se zasílají k rukám předsedy Grantové rady univerzity na adresu GA UK, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1 nebo na gauk@ruk.cuni.cz. Žadatel vždy uvede kontaktní adresu, na kterou mu má být písemná odpověď zaslána. Žádost musí obsahovat důvod změny (proč ke změně dochází) a účel změny. Vždy konkrétně uvádějte, jak a proč budou finance využity v nové položce a proč nebudou čerpány dle původního plánu. Při žádosti o změnu financí můžete využít tento vzorový formulář (není povinné): formulář žádosti v českém jazyce / request form. Pro jiné druhy žádostí můžete tento formulář upravit.
U žádosti o změnu vedoucího / hlavního řešitele jsou potřeba i podpisy původního i nově navrhovaného vedoucího / hlavního řešitele. Žádost se zasílá v jednom tiskopise se všemi podpisy. K žádosti je třeba přiložit životopis navrhovaného hlavního řešitele / vedoucího.
Studenti 1. LF, 2. LF, 3. LF, FaF, FSV, MFF a PřF UK žádosti nezasílají přímo na GA UK, ale přes vědecká oddělení svých fakult. Pokud studenti těchto fakult zašlou žádost přímo, GAUK informuje fakultu a žádost může být vrácena. I u ostatních fakult je vhodné kontaktovat referenta/ku příslušného grantového/vědeckého oddělení fakulty. Pokud bude změna schválena, informaci o změně uvede hlavní řešitel do žádosti o pokračování projektu, nebo závěrečné zprávy o ukončení projektu.
Více informací k různým změnám naleznete v oddíle FAQ.
Rozhodnutí na žádosti obdržíte do 30 dnů.
Od 1. 1. 2023 je možnost převádět pobytové náklady v jakékoliv výši bez žádosti z důvodu COVID-19 zrušena!
Bez žádosti lze změnit jednotlivé položky v rozpisu přidělených finančních prostředků podle čl. 1 odst. 6. smlouvy za podmínky, že v daném ukazateli činí změna částky nejvýše 20.000,- Kč (netýká se však přesunů do osobních nákladů – zde je hranice 10 000 Kč.)
Přerušení projektu GAUK:
Přerušit řešení projektu GAUK lze z následujících důvodů: mateřská a rodičovská dovolená; dlouhodobé zdravotní důvody; souběh s projektem START (týká se pouze běžících projektů GA UK). Požádat Grantovou radu UK o přerušení řešení projektu je možné pouze na celý kalendářní rok, při případném přerušení na dva roky je nutné zaslat žádost po roce znovu. Žádosti o přerušení řešení projektu adresujte prosím na předsedu Grantové rady UK prostřednictvím Kanceláře GA UK.
KTF |
Mgr. Magdaléna Nová, DiS. | |
ETF |
Jarmila Bergstra | |
HTF |
ThDr. Markéta Langer, Ph.D. | |
PF |
Bc. Veronika Osúchová | |
PedF |
Mgr. Ivana Metelková |
|
LF1 |
Mgr. Kamila Kábeleová | |
LF2 |
Bc. Kamila Procházková |
|
LF3 |
Kateřina Sojková | |
LFP |
Ivana Vodrážková | |
LFHK |
Hana Horká | |
FaF |
Renáta Neznámá | |
FF |
Mgr. Monika Sechovcová |
|
Mgr. Jiří Tříska |
|
|
PřF |
Bc. Romana Hogenová | |
MFF |
Marie Křížková |
|
FSV |
Mgr. Eva Horníčková | |
CERGE |
Veronika Houdová |
veronika.houdova@cerge-ei.cz |
FHS |
Mgr. Eva Benešová |
|
FTVS |
Mgr. Jana Štollová |
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208