Na poradě vedoucích odborů rektorátu a ředitelů součástí 17. dubna 2024 prezentovala referentka bezpečnostního odboru Dominika Korcová o Krizovém informačním svolávacím systému (KISS).
KISS slouží k rychlému oslovení skupiny osob, a to za použití komunikačních kanálů:
Hlas - automatický telefonní hovor (mobilní telefon i pevný telefon)
SMS – zpráva na mobilní telefon
PUSH notifikace – zobrazení informace do mobilní aplikace KISS Mobile
E-mail – zaslání informace e-mailem
Akustické hlášení – přehrání informace v reproduktorech (rozhlas)
Je možné použít jednu cestu nebo kombinaci všech cest.
Jednosměrné kontaktování osob, tzv. Oslovení
Předem připravené návazné kroky, tzv. Scénář
Obrázek ilustrující dva typy komunikace pro KISS.
Krizové situace
Aktivní útočník, Demonstrace – nepokoje, Neznámý předmět, Požár, Rukojmí / Barikáda, Vandalismus, Živelní pohromy, SOS Vrátnice / Studijní oddělení / Ubytovatelé, Informování studentů a zaměstnanců v zahraničí o krizových situací
Havárie a odstávky
Inženýrských sítí, IT Technologií, Provozní havárie v budovách
Svolání
Krizových štábů, Krizových týmů, Pracovních porad
Do systému KISS se synchronizují z WhoIS všichni uživatelé, kteří mají studentský, zaměstnanecký nebo členský vztah k UK. Synchronizace změn kontaktů probíhá každých 20 minut, synchronizace nově vytvořených kontaktů probíhá každých 30 minut.
Obrázek ilustrující strukturu kontaktů pro KISS.
Článek byl vytvořen z prezentace referentky Bezpečnostního odboru Dominiky Korcové.
Pokud máte k článku připomínky, korektury, nebo dotazy, kontaktujte nás prosím na e-mailu: .
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208