Svou propagační složkou se UK zařadila mezi světové univerzity, které dbají na jednotné a přátelské oslovení uchazečů, alumni a veřejnosti.
Novou vizuální identitu tvoří propagační logo, jasně definovaná barevnost, paleta rastrů, písma, a tedy tzv. logotyp ve svých příslušných 4 variantách včetně jeho anglické mutace.
Postupně (ke konci roku 2024) vznikne i nově navržené písmo s názvem Universitas Carolina. To vše při zachování úcty k historické pečeti UK.
Vše v nové propagační rovině vychází z historické pečeti – korunka, barevnost, vzor stěny pečeti se stal podkladem pro zdobné rastry.
Propagační logotyp UK vychází z podoby stylizované svatováclavské koruny zakladatele Univerzity Karlovy Karla IV. Nejstarší a nejvýznamnější součást českých korunovačních klenotů
je odvozena z historického znaku UK a je geometricky zjednodušená. Logotyp dále zahrnuje název univerzity, resp. jeho zkratku (pro českou variantu zkratka „UK“, pro anglickou variantu pak zkratka „CU“). Typografická část logotypu UK je tvořena fontem Larken Serif a svým „patkovým“ zakončením propojuje odkaz na font Bodoni, který je používán v reprezentativní složce UK.
Geneze korunky na propagačním logu. Koruna vychází z historické pečeti. Kdo jiný, než Univerzita Karlova má tedy nárok korunku používat? UK *1348!
Pro každodenní použití bylo vybráno písmo/font Silka, které je vytvořeno v klasické verzi i ve variantě pro webové rozhraní. OVV RUK zakoupilo celouniverzitní licenci pro užití tohoto fontu, aby mohl být využit pro propagační účely napříč celou UK. Jako doplňkové písmo bylo zvoleno Gill Sans MT, které odkazuje na písmo z reprezentačního stylu UK (je zde užito též jako zástupné písmo). Tím dochází k propojení obou složek prezentace.
OVV RUK nyní základní krok celého konceptu propagačního loga UK dokončilo. Na adrese http://pr.cuni.cz/brand vznikl zcela nový rozcestník, kde lze najít Grafický manuál Jednotného propagačního vizuálního stylu Univerzity Karlovy (JPVS UK), ale i kompletní podklady ke stažení, vzorníky pro tiskoviny, ukázky užití a příklady dobré praxe. Kromě toho je zde celouniverzitně dostupný také nový koncept podpory pro fakulty – tzv. Brandcloud UK. OVV RUK také zajistí osobu tzv. univerzitního brand managera, který bude k dispozici pro otázky spojené s problematikou logomanuálu.
Vizualizace propojení pečeti a propagačního loga na propagačních předmětech.
Užití propagačního loga již odstartovalo vedle RUK rovněž i na řadě fakult a součástí UK. Je pro ně podstatné, že mohou propagační brand využít zcela v souladu s celým konceptem jako svůj výhradní způsob propagační prezentace. Pokud již fakulta či součást UK má vlastní vizuální styl vypracovaný, mohou fakultní a univerzitní styly koexistovat za dodržení „propagačního minima“, tedy přidáním prvků Jednotného propagačního vizuálního stylu UK (JPVS UK). Ujednotí se tak komunikace fakult a UK navenek.
(Fakulty, součásti a UK) Patříme k sobě.
V novém vizuálním stylu už je připravena i nová modulární expozice Univerzity Karlovy na náborové veletrhy Gaudeamus v ČR a na Slovensku, s možností využití pro další akce (např. Na Karlovku, do Kampusu Hybernská a popularizační akce a aktivity v rámci naplňování třetí role univerzity).
Nová modulární expozice ve své střední podobě nejen pro náborové veletrhy.
Využití propagační varianty v šablonách MS.
Velkou výhodou nového propagačního systému je jeho evoluční vznik. Takový postup je pro mnohovrstevnou a širokospektrou univerzitu pružný a pro celkové sjednocení vizuálního stylu také finančně nejméně náročný.
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208