Opatření rektora č. 16/2025

Název:

Statut a jednací řád Výboru pro řízení kybernetické bezpečnosti Univerzity Karlovy

K provedení:

-

Gestor:

Odbor kybernetické bezpečnosti RUK

Účinnost:

14. května 2025


Statut a jednací řád Výboru pro řízení kybernetické bezpečnosti Univerzity Karlovy

Čl. 1 Úvodní ustanovení


Statut a jednací řád Výboru pro řízení kybernetické bezpečnosti Univerzity Karlovy (dále jen „Výbor“ a „univerzita“) je vydáván na základě ustanovení čl. 7 odst. 2 písm. c) opatření rektora č. 35/2024, Politika systému řízení bezpečnosti informací (dále jen „Politika“), a stanovuje základní okruh jeho působnosti, členství ve Výboru a základní pravidla jeho jednání.


Čl. 2 Složení Výboru

  1. Výbor má nejméně tři členy, které jmenuje a odvolává rektor. Jeden z členů Výboru je předsedou a jeden místopředsedou.

  2. Předsedou Výboru je vedoucí odboru kybernetické bezpečnosti rektorátu univerzity.

  3. Členství ve Výboru zaniká:

      a. 

    odstoupením z funkce,

      b. 

    odvoláním z funkce.


Čl. 3 Práva a povinnosti členů Výboru

  1. Člen Výboru má právo:

      a. 

    podílet se na činnostech Výboru,

      b. 

    přistupovat k relevantním informacím univerzity, jestliže jsou potřeba k výkonu funkce člena Výboru.

  2. Člen Výboru je povinen:

      a. 

    svědomitě vykonávat funkci člena Výboru,

      b. 

    aktivně se podílet na dosahování cílů v oblasti kybernetické bezpečnosti a Politiky na univerzitě,

      c. 

    plnit úkoly vyplývající z Politiky,

      d. 

    plnit úkoly zadané předsedou Výboru,

      e. 

    připravovat podklady pro jednání Výboru,

      f. 

    dbát na to, aby nebyly poškozovány zájmy a dobré jméno univerzity v oblasti kybernetické bezpečnosti.


Čl. 4 Práva a povinnosti předsedy Výboru

Předseda Výboru:

  a. 

připravuje ve spolupráci s dalšími osobami podklady pro jednání Výboru,

  b. 

svolává zasedání Výboru,

  c. 

informuje rektora o činnosti Výboru,

  d. 

stanovuje a zadává úkoly v oblasti kybernetické bezpečnosti členům Výboru,

  e. 

určuje priority realizace organizačních a technických opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti na univerzitě.


Čl. 5 Zasedání Výboru

  1. Zasedání Výboru jsou neveřejná.

  2. Zasedání Výboru se konají:

      a. 

    pravidelně nejméně jednou za 6 měsíců,

      b. 

    dále podle potřeby, včetně mimořádného zasedání na základě odůvodněné žádosti člena Výboru.

  3. Zasedání Výboru se mohou konat:

      a. 

    prezenčně,

      b. 

    distančně, tedy za pomoci prostředků komunikace na dálku, které umožňují členům Výboru zvukovou i obrazovou účast na zasedání v přítomném čase,

      c. 

    hybridně, tedy kombinací prezenčního a distančního způsobu zasedání u části členů.

  4. Zasedání výboru svolává předseda Výboru obvykle nejméně 21 dnů před plánovaným termínem zasedání. Společně s pozvánkou informuje ostatní členy Výboru o způsobu a programu zasedání.

  5. Omluvu neúčasti na zasedání Výboru zasílají členové předsedovi Výboru. Pokud se člen Výboru nezúčastní vícekrát zasedání bez prokazatelně vážného důvodu, může předseda Výboru navrhnout rektorovi jeho odvolání.

  6. Předseda Výboru je oprávněn pozvat na zasedání Výboru podle povahy projednávané problematiky jako hosty další osoby. Hosté nemají hlasovací právo.


Čl. 6 Průběh zasedání

  1. Zasedání Výboru řídí předseda Výboru, který může řízením pověřit jiného člena Výboru.

  2. Výbor jedná zpravidla na základě předem připravených materiálů, které předkládají členové Výboru.

  3. Výbor projednává materiály v pořadí podle programu schváleného na začátku zasedání.

  4. Z jednání Výboru pořizuje pověřený člen Výboru, příp. jiná pověřená osoba, zápis, který schvaluje předseda Výboru. Zápis se rozesílá všem členům Výboru.


Čl. 7 Rozhodování a hlasování

  1. Výbor je usnášeníschopný, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů. Výbor rozhoduje nadpoloviční většinou přítomných členů.

  2. Každý člen Výboru má v případě hlasování jeden hlas.

  3. V případě shodného počtu hlasů rozhoduje hlas předsedy Výboru.

  4. Předseda Výboru může vyhlásit hlasování per rollam. V takovém případě rozešle návrh, o kterém se má hlasovat, všem členům Výboru, přičemž tento návrh obsahuje zejména

      a. 

    návrh usnesení,

      b. 

    lhůtu k vyjádření,

      c. 

    informace o způsobu, kterým se hlasuje,

      d. 

    podkladové materiály.


Člen Výboru může při hlasování per rollam hlasovat pro, proti nebo se zdržet. Pokud člen Výboru hlas neodevzdá, má se za to, že se zdržel. Návrh je přijat, vyjádří-li se pro něj většina všech členů Výboru. Na nejbližším zasedání informuje předseda Výboru členy o rozhodnutích přijatých per rollam od posledního zasedání.


Čl. 8 Přechodná ustanovení

Členové Výboru, kteří byli jmenováni přede dnem nabytí účinnosti tohoto opatření, jsou členy Výboru podle tohoto opatření.


Čl. 9 Závěrečná ustanovení

Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho podpisu a účinnosti dne 14. května 2025.



V Praze dne 14. května 2025

prof. MUDr. Milena Králíčková, Ph.D.

rektorka



.pdf ke stažení

.doc ke stažení



Poslední změna: 16. květen 2025 14:14 
Za obsah stránky zodpovídá: Právní odbor
Máte dotaz ?
Kontakty

Univerzita Karlova

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208




Jak k nám