Poslední měsíce jsou pro rektorát dobou intenzivních diskuzí ohledně přípravy konkrétních aktivit, které povedou k úspěšnému vstupu do blížících se výzev, a to nejen v rámci OP JAK. Proto jsme vytvořili transparentní, spravedlivý a motivující systém vnoření úvazků, který vám umožní aktivně se zapojit do vhodných projektů, podpoří váš odborný růst a umožní spolupracovat s partnery (nejen) napříč vysokoškolským sektorem, ale také zlepší vaše mzdové ohodnocení.
Naše aktivity v projektech se pevně opírají o Strategický záměr UK. Jsou to klíčové kroky vedoucí k našim strategickým cílům.
V minulosti jsme v rámci operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání zvyšovali kvalitu vzdělávání pregraduálních studentů a zaměstnanců Univerzity Karlovy nebo zlepšovali podmínky pro výuku spojenou s výzkumem a pro rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu a vývoje na UK významnou podporou mezinárodní mobility výzkumných, technických a administrativních pracovníků. V rámci projektů jsme také získali ocenění HR Award a nastavovali systém strategického řízení univerzity v souladu s podmínkami Evropské charty pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků.
Naše univerzita je jeden právní subjekt a jeden zaměstnavatel. Dbáme na to, aby vaše další pracovní angažmá v rámci UK byla pouze na činnosti, které nejsou stejně druhově vymezeny, tzn., aby byla na jiný druh práce, než je ten, kterým se již nyní zabýváte. Navržený systém je proto koncipován tak, aby plně respektoval platnou legislativu a eliminoval případné riziko sankcí. Při zapojení do projektu se pak mění pouze popis práce a výše mzdového výměru, aniž by bylo nutné uzavírat dodatek k pracovní smlouvě.
Naším cílem je motivovat vás k aktivní účasti na projektech, abyste získávali externí zdroje pro zlepšení vašich platových podmínek. Navržený systém předpokládá dělení uspořených zdrojů ze základní mzdy dle tarifu v poměru 50/50, přičemž 50 % zůstává v rozpočtu. Vaše mzda se i tak navyšuje o více než polovinu částky, která je alokována pro daný projekt.
Podrobnější informace k navrženému systému naleznete na Sharepointu v dokumentu zde, který byl prezentován na poradě vedoucích odborů 11. 7. 2023.
Těšíme se na vaši aktivní účast v nových projektech a věříme, že tato nová opatření povedou k synergii mezi vaším osobním růstem a cíli naší univerzity.
Univerzita Karlova
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208